lördag 5 november 2011

2. Favoritplatser

Hemma
Det är ju ändå hemma liksom ♥ Fast det är ju inte självklart att man ska tycka om att vara här, men när man har en så bra familj som jag har så är det inte så konstigt att man gör det.


Skogen
Jag älskar att var i skogen, alla årstider. Det är känns alltid så tryggt. Och om det inte känns tryggt, så är det bara spännande. Dom flesta gillar inte att vara där när det är mörkt heller, men det gör jag. Jag är faktist mycket mer rädd för att vara ensam hemma när det är mörkt än vad jag är för att vara i skogen då.


Biblioteket
Hur mycket böcker som helst, helt gratis. Jag och många jag känner skulle nog inte alls läsa lika mycket som vi gör om bibliotek skulle kosta. Därför så är det ju rätt så sjukt att det finns dom som tycker att det borde göra det. Och läsa är ju en av dom bästa saker som finns, tycker jag iaf.

Scoutstugan
Ett ställe som jag har varit på minst en gång i veckan i fyra år. Det är faktist väldigt mycket. 
Scoutkårens lägergård, Bävsjön, är ett annat ställe som känns mer och mer som hemma för varje gång som man är där. 
Älskar det


Skolan
Jag gillar faktist att gå dit. Ibland så känns det onödigt, tråkigt eller till och med jobbigt, men nästan alltid så är det jättekul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar