söndag 4 september 2011

Bärfärgning

Detta ska alltså vara den berömda hårfärgen.
Igår när min lillebror kom till mig när vi var ute på gården så blev jag lite chockad för ett ögonblick. Hans hår var helt rött och kletigt.
Sedan kom  min lillasyster och sa att hon hade färgat det på han med bär owo .
Och när jag lyckades förstå på riktigt att hon hade lyckats färga med dom där giftiga bären som det är fullt av fläckar från på husväggarna (det är lite av en nationalsport på våran gård att kasta dom där bären) så var jag såklart tvungen att pröva själv. En liten slinga bara, för det blev rätt kladdigt på min lillebror.
Men tänk vilka kontiga ideér man kan komma på.

1 kommentar:

  1. Roligt! Du, jag undrar hur du har fått den där klockan ovanför bloggarkiv? Den är väldigt gullig.

    SvaraRadera